لایوتاپ | سبک زندگی و لایف استایل

معرفی بهترین متدهای تناسب اندام | اخبار تغذیه | رژیم غذایی تناسب اندام | فیتنس مادلینگ

ریپوتاژ آگهی

ویتامین دی و فواید آن

بدن انسان در پاسخ به مواجهه با نور خورشید ویتامین D تولید می‌کند. نور خورشید تنها منبع ویتامین D نیست و برخی غذاها و مکمل‌ها نیز میزان آن را در بدن افزایش می‌دهند. ویتامین D برای حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها بسیار حیاتی است و بدن را در برابر برخی بیماری ها مثل دیابت محافظت می‌کند.ویتامین D در اصل یک ویتامین نیست بلکه پیش ساز یک هورمون محسوب می‌شود. ویتامین‌ها مواد مغذی هستند که بدن قادر به تولید آنها نیست و باید از طریق غذا تأمین شوند. با این وجود بدن می‌تواند ویتامین D تولید کند. در این مقاله فواید ویتامین D ، میزان مورد نیاز روزانه آن برای بدن و همچنین مواد غذایی حاوی ویتامین D را باهم بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

فواید و ضرورت ویتامین D در بدن:تنها ماده مغذی که بدن در معرض نور خورشید قادر به تولید آن است ویتامین D است. ویتامین D نقش های ضروری و متعددی در بدن ایفا می‌کند از جمله:

حفظ سلامتی استخوان ها و دندان ها

حفظ سلامتی سیستم ایمنی، مغز و سیستم عصبی

تنظیم سطح انسولین خون و کمک به کنترل دیابت

حمایت از عملکرد شش‌ها و حفظ سلامتی قلب و عروق

موثر در بیان ژن های درگیر در بروز سرطان

بدن انسان روزانه به چه مقدار ویتامین D نیاز دارد؟

حدود ۵۰% از جمعیت جهان ممکن است به اندازه کافی قادر به دریافت نور خورشید نباشند. تقریبا ۴۰% از ساکنین ایالات متحده نیز مبتلا به کمبود ویتامین D هستند. این موضوع به این دلیل است که افراد اغلب در خانه می‌مانند و یا از رژیم غذایی غربی( مواد غذایی دارای ویتامین D اندک) پیروی می‌کنند.توصیه می‌شود مقدار روزانه ۲۰ میکروگرم یا ۸۰۰ واحد بین المللی (IU ) ویتامین D از طریق غذا دریافت شود. اگر به قدر کافی در معرض نور خورشید قرار نگیرید، مقدار ویتامین D مورد نیاز روزانه تقریبا ۲۵ میکروگرم یا ۱۰۰۰ واحد می‌شود.به هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب برای تامین ویتامین D بدن، فراموش نکنید که از یک ضد آفتاب خوب استفاده کنید. کرم ضد آفتاب از آثار اشعه های مضر خورشید بر روی پوست مانند سرطان پوست، چین و چروک و … جلوگیری می‌کند.

چند ماده غذایی که منبع ویتامین دی هستند

ادامه مطلب در لینک زیر

چه غذاهایی سرشار از ویتامین D هستند؟ همه چیز درمورد ویتامین د

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *