لایوتاپ | سبک زندگی و لایف استایل

معرفی بهترین متدهای تناسب اندام | اخبار تغذیه | رژیم غذایی تناسب اندام | فیتنس مادلینگ

ریپوتاژ آگهی

تمرکز و افزایش عضله سازی

شما برای صعود یا ترقی کردن به قدرت عضلانی نیاز دارید، اما بدون کمک مغزتان، قطعا موفق نخواهید شد. این فقط در مورد انگیزه نیست؛ بلکه عضلات شما به معنای واقعی کلمه با ذهن مرتبط هستند. مربیان این را ارتباط عصبی عضلانی مینامند.
در همین راستا، پیت مک کال (Pete McCall)، C.S.C.S، نویسنده کتاب تمرین ‌های هوشمند اذعان می دارد: “ارتباط ذهن و عضله به این واقعیت اشاره دارد که ماهیچه‌ها منقبض نمی‌شوند مگر اینکه سیستم عصبی مرکزی دستور انجام این کار را بدهد.” در واقع، عصب ها به عضلات شما توانایی انقباض داده و توسط مغز شما کنترل می شوند. مک کال می‌گوید دو روش اصلی برای تحریک انقباض عضلانی وجود دارد: به عنوان یک عکس العمل – یعنی اینکه تحریک در سطح ناخودآگاه بدون فکر رخ می‌دهد – و در پاسخ به فکر آگاهانه – یعنی فلکس تا به فردی نشان دهید که عضلات بازوی شما چقدر بزرگ است (فلکس در اینجا یعنی نیروی خود را به رخ دیگری کشیدن).
تفکر آگاهانه می تواند محرک قدرتمندی باشد. کوین وینسنت ( Kevin Vincent )، دارای دکترای تخصصی و مدیر کلینیک پزشکی رانینگ دانشگاه فلوریدا، می گوید: “تنها فکر کردن به حرکت دادن یک عضله خاص می تواند آن را تقویت کند، حتی اگر واقعاً آن را حرکت ندهید”. در حقیقت، شرکت ‌کنندگانی که مچ دست‌ هایشان به مدت چهار هفته در گچ جراحی بود، اما خم کردن مچ دست بی‌حرکت را به مدت ۱۱ دقیقه در روز و پنج بار در هفته تجسم نمودند، عضلات مچ دستشان دو برابر قوی‌تر از کسانی بود که به خم کردن آن فکر نمی ‌کردند. این تحقیقات در سال ۲۰۱۴ در مجله نوروفیزیولوژی منتشر شد.
مک کال می گوید: آنچه که ارتباط ذهن و عضله را در طول تمرین بسیار جذاب می کند این واقعیت است که “فقط فکر کردن به اینکه کدام عضله در حین انجام یک حرکت کار می کند می تواند به افزایش فعال سازی کلی کمک کند.” مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ در مجله اروپایی کاربردی منتشر شد، نشان داد هنگامی که آزمودنی‌ها در حال انجام پرس سینه، بر عضلات ماهیچه سینه ‌ای بزرگ یا عضله پکتورالیس ماژور تمرکز می‌کردند، فعالیت عضلانی آنها در مقایسه با زمانی که روی هیچ بخش عضلانی خاصی معطوف نبودند، به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

اهمیت ارتباط ذهن و عضله برای دوچرخه سواران

ادامه مطلب در لینک زیر

ارتباط ذهن و عضله در هایپرتروفی عضلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *