لایوتاپ | سبک زندگی و لایف استایل

معرفی بهترین متدهای تناسب اندام | اخبار تغذیه | رژیم غذایی تناسب اندام | فیتنس مادلینگ

ریپوتاژ آگهی

روش های اصولی مصرف ویتامین ها

اگر ویتامین‌ ها و مکمل‌هایی را پزشکتان توصیه کرده مصرف کنید شاید این سوال برایتان مطرح شود که هر کدام را چه زمانی بخورید بهتر است. با ما همراه باشید تا بدانید مکمل‌ها و ویتامین‌ها چه زمان‌هایی بهتر جذب بدن می‌شوند.شاید مایل باشید ویتامین‌ها و مکمل‌ها را بر اساس تاثیراتی که دارند در زمان‌های بخصوصی از روز مصرف کنید.
مثلا:
. منیزیم به ریلکس شدن و خواب بهتر کمک می‌کند بنابراین بهتر است شب آن را مصرف کنید.
. ملاتونین نیز خواب آور است پس باید آن را یکی دو ساعت قبل از زمان خواب مصرف کنید.
. ویتامین C می‌تواند موجب بدهضمی شود، بنابراین عده‌ای ترجیح می‌دهند آن را همراه با غذا مصرف کنند تا دچار حالت تهوع یا یبوست نشوند.هر چند زمان مصرف مکمل در روز بر چگونگی جذب آن توسط بدن اثری نمی‌گذارد اما این که آن را همراه غذا مصرف کنید یا به تنهایی، بر نحوه‌ی جذب آن اثر می‌گذارد.
شما باید ویتامین‌های محلول در چربی را همراه با غذا یا میان‌وعده‌تان که دارای چربی است مصرف کنید، مثلا با آووکادو، زرده تخم مرغ یا روغن زیتون، تا بهتر جذب شوند.
مصرف این ویتامین‌ها همراه غذا این اطمینان را به شما می‌دهد که آنزیم‌های گوارشی ترشح شده در معده که برای جذب ویتامین‌های محلول در چربی لازمند وجود دارند.
ویتامین‌های محلول در چربی شامل:
  1. ویتامین D
  2. ویتامین E
  3. ویتامین A
  4. ویتامین K
    برای عده‌ای واقعا مهم است که این ویتامین‌ها را همراه غذا مصرف کنند، مثلا همراه ناهار یا شام، اما شما مجبور نیستید حتما این کار را بکنید. هر غذایی که حاوی چربی باشد، مثلا یک مشت آجیل، هم می‌تواند این ویتامین‌ها را متابولیز کرده و به جذ‌شان کمک کند.

ادامه مطلب در لینک زیر

بهترین روش های مصرف ویتامین ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *