لایوتاپ | سبک زندگی و لایف استایل

معرفی بهترین متدهای تناسب اندام | اخبار تغذیه | رژیم غذایی تناسب اندام | فیتنس مادلینگ

ریپوتاژ آگهی

با امگا۳ و خواص آن آشنا شوید

امگا ۳ چیست؟

امگا ۳ یکی از اسیدهای چرب ضروری است که در ساختار برخی از چربی‌ها وجود دارد. این اسیدهای چرب را از آن جهت ضروری نامیدند که برای ادامه حیات ضروری است و  بدن انسان نمی تواند آن را تولید کند، حتماً باید از طریق غذا یا مکمل‌ها تأمین شود. بدن انسان برای رفع نیازهای خود به مواد مغذی ازجمله اسیدهای چرب و پروتئین نیاز دارد.امروزه در بسیاری از مکمل‌های غذایی امگا وجود دارد و توسط پزشکان تجویز می‌شود. ما در مواد غذایی مصرفی خود می‌توانیم این مکمل را داشته باشیم. غذاهای حیوانی، روغن ماهی، میوه‌های دریایی و ماهی‌ها به خصوص ماهی‌های چرب دارای امگا هستند. همچنین در روغن کلزا موجود در آجیل مانند گردو و بادام نیز امگا نیز وجود دارد. وجود این ماده در دوزهای بسیار بالا و بیش از نیاز روزانه ممکن است موجب تاخیر در زمان انعقاد خون و گاهی نیز احساس ناراحتی در معده شود.چربی های امگا ۳ برای سلامت و تندرستی ما ضروری هستند اما پژوهش های اخیر نشان دادند بسیاری از افراد به ویژه خانم ها دچار کمبود آن هستند. در بسیاری از موارد، این کمبود را می توان با تغییراتی ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی از بین برد.

نتایج پژوهش ها نشان دادند امگا ۳ برای بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار مؤثر است و از سکته قلبی جلوگیری می‌کند. در این مقاله سعی برآن داریم تا فواید و ضررهای موجود در امگا۳ را برایتان شرح دهیم.

اسيد چرب امگا ۳ در روغن هاي زير مشاهده مي شود:

ماهي های مثل شيرماهي ، ماهي آزاد ، شاه ماهي آزاد، تن سالمون، ساردين ، قزل آلای خال قرمز، ميگو، خرچنگ، هامور. (ماهي هاي پرورشي امگا ۳ كمتري دارند ) دانه ها و مغزها مثل شاهدانه، دانه كتان و سويا زيتون كانولا گردو حبوبات

فوايد امگا ۳ چیست؟

پيشگيري از بيماري هاي قلبي

عروقي مانع لخته شدن خون

ادامه مطلب در لینک زیر

فواید مصرف روغن ماهی و امگا ۳ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *