لایوتاپ | سبک زندگی و لایف استایل

معرفی بهترین متدهای تناسب اندام | اخبار تغذیه | رژیم غذایی تناسب اندام | فیتنس مادلینگ

ریپوتاژ آگهی

تخم مرغ کامل بهتر است یا…

تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین می باشد. هر بدنسازی دو غذای مورد علاقه دارد که هرگز از مصرف آنها خسته نمیشود یکی از آنها سیب زمینی و دیگر تخم مرغ میباشد؛ که قصد داریم در این مقاله شما را بیشتر با تخم مرغ و خواص آن آشنا کنیم

تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین می باشد و به آسانی هضم می شود و اسید آمینه های فوق العاده ای را برای بدن مهیا می کند. هر دو بخش تخم مرغ٬ زرده و سفیده به مهیا کردن پروتئین می پردازند اما قسمت سفیده٬ با سرعت بیشتری هضم می شوند. زرده نیز شامل چربی رژیمی می باشد که به کندی هضم می شود و منابع پایدار تری از پروتئین را مهیا می کند. یک زرده تخم مرغ در حدود ۶ گرم چربی دارد که نیمی از آن اشباع شده یا ناسالم است.

فواید زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ حاوی ویتامین های A, B, D و E و مواد معدنی‌ همچون کلسیم، سدیم، پتاسیم، منیزیم، زینک و آهن است. همچنین زرده‌ی تخم مرغ منبع انرژی است و بخاطر مواد خاصش می تواند چشم های شما را نیز سالم نگاه دارد!
اما به این خوراک مغذی می‌توان از جنبه‌ای منفی نیز نگاه کرد، چرا که بیشتر از نصف کالری تخم مرغ در زرده‌اش جمع شده است. بعضی‌ها می‌گویند که منفی ترین جنبه‌ی زرده، این حقیقت است که حاوی کلسترول بوده و مصرف روزانه‌ی آن مخصوصا برای کسانی که دیابت دارند می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد. اگرچه برخی مطالعات بر این باورند که محدود کردن مصرف تخم مرغ نباید به همگان تعمیم پیدا کند.

بنابراین خوردن ۶ الی ۸ زرده در یک روز منجر به کسب چربی اشباع شده بیش از اندازه در بدنسازان می شود. بهترین راه حل در این مورد کاهش مصرف زرده نه حذف آن در برنامه غذایی می باشد. در ازای هر ۵ الی ۶ سفیده تخم مرغی که می خورید یک زرده تخم مرغ استفاده کنید و مراقب باشید میزان مصرف آن از سه عدد در روز تجاوز نکند. شش سفیده تخم مرغ به علاوه یک زرده ۲۴ گرم پروتئین به همراه ۶ گرم چربی سالم برای شما مهیا می کند.

فواید سفیده تخم مرغ

بدنسازانی که از سفیده ی تخم مرغ در رژیم غذایی خود بهره نمی‌ گیرند؛ درواقع موقعیت بسیار ممتازی را از دست می ‌دهند؛ زیرا سفیده‌ی تخم مرغ علی رغم غنی بودن از خالص‌ ترین نوع پروتئین، دارای میزان ناچیزی از کربوهیدرات ‌ها، چربی و کلسترول است.

پروتئین سفیده ی تخم مرغ به راحتی جذب ماهیچه‌ ها می ‌شود و هر سفیده بدون زرده در حدود ۶/۳ گرم پروتئین خالص دارد که حاوی تمامی ۸ آمینو اسید اساسی مورد نیاز بدن شامل والین، لوسین، ایزولوسین، لیزین، متیونین، فنیل آلانین، ترئونین و تریپتوفان است و ویتامین‌ های A, E, K, B12, ریبوفلاوین و اسید فولیک نیز به وفور در سفیده تخم مرغ یافت می ‌شود که در ساخت ماهیچه‌ ها نقشی اساسی بر عهده دارند.

پروتئین سفیده تخم مرغ ( آلبومین )

ادامه مطلب در لینک زیر

خواص و فواید سفیده تخم مرغ در بدنسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *