لایوتاپ | سبک زندگی و لایف استایل

معرفی بهترین متدهای تناسب اندام | اخبار تغذیه | رژیم غذایی تناسب اندام | فیتنس مادلینگ

ریپوتاژ آگهی

اهمیت پروتئین در عضله سازی

وجود پروتئین برای سلامتی بسیار حیاتی است. در حقیقت ، این نام از واژه یونانی proteos گرفته شده است که به معنی ” اولیه ” یا ” درجه اول ” می باشد. پروتئین ها از اسیدهای آمینه ای ساخته شده اند که به یکدیگر وصل می شوند تا زنجیره های طولانی تشکیل شود. شما می توانید پروتئین را به عنوان رشته ای از مهره ها در نظر بگیرید که در آن هر مهره یک آمینو اسید است. 20 اسید آمینه وجود دارد که به تشکیل هزاران پروتئین مختلف در بدن کمک می کند. پروتئین ها بیشتر کارهای خود را در داخل سلول انجام می دهند. در این مقاله سعی کرده ایم 9 نقش پروتئين در داخل بدن انسان را برایتان شرح دهیم. پس با کیمیا مکمل همراه باشید!

نقش پروتئین در داخل بدن انسان چیست ؟

نقش پروتئین در رشد و نگهداری

یک نقش بسیار مهم پروتئین ، رشد و نگهداری بافت های عضلات است. با این حال ، پروتئین بدن شما در یک وضعیت ثابت تغییرات قرار دارد. در شرایط عادی بدن مقدار مشخصی پروتئین جهت ایجاد و ترمیم بافت عضلات تجزیه می کند. در موارد دیگر ، بدن انسان پروتئین بیشتری ( نسبت به مقداری که ایجاد می کند ) تجزیه کرده و از این رو نیاز بدن شما افزایش می یابد.این موضوع به طور معمول در دوران بیماری ، دوران بارداری و هنگام شیردهی اتفاق می افتد. افرادی که در وضعیت ریکاوری یک آسیب دیدگی و یا جراحی قرار دارند ، بزرگسالان ( افراد مسن ) و یا ورزشکاران حرفه ای نیز به پروتئین بیشتری نیاز دارند.پروتئین برای رشد و نگهداری بافت عضلات بسیار حیاتی است. نیاز بدن شما به پروتئین ، بستگی به سلامتی و سطح فعالیت شما دارد.

به عنوان یک پیام رسان عمل می کند

یک نقس پروتئین این است که به عنوان هورمون های پیام رسان شیمیایی هستند که به ارتباط بین سلول ها ، بافت ها و اندام های شما کمک می کنند. آن ها توسط بافت های غدد درون ریز و یا غدد ترشح کننده ساخته شده و ترشح می شوند. سپس در داخل خون جریان یافته تا به بافت و یا اندام های مورد نظر برسند ، جایی که به گیرنده های پروتئینی موجود در سطح سلول وصل می شوند.

نقش پروتئین در بدنسازی

پروتئین نقش بسیار پررنگی در بدنسازی دارد. هر کسی که قصد دارد عضله‌سازی کند برای حفظ عضلات قبلی، پیشگیری از تحلیل عضلانی و ساخت عضلات جدید باید از دریافت پروتئین کافی اطمینان حاصل کند. برای عضله سازی علاوه مصرف پروتئین، داشتن رژیم غذایی و برنامه ورزشی مناسب نیز اهمیت زیادی دارد.پروتئین از اسیدهای آمینه تشکیل شده است که آن‌ها، عناصر سازنده عضلات و بدن شما هستند. ما برای ساخت، ترمیم یا حتی حفظ بافت عضلانی‌مان به پروتئین و اسیدهای آمینه نیاز داریم.طبق تحقیقات پژوهش‌گران، مصرف تقریباً حدود ۳۰ گرم پروتئین (این عدد برای برخی ورزشکاران می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد) در هر وعده‌ی بدنسازان، باعث ریکاوری کامل عضلات در تمرینات ورزشی می‌شود. همچنین پروتئین باعث احساس سیری در شما می‌شود تا تعادل کالری بدن بهم نخورد، در این صورت شما در تمام طول روز در حالت آنابولیک خواهید بود.

اهمیت پروتئین به منظور عضله سازی

ادامه مطلب در لینک زیر

پروتئین چگونه باعث عضله سازی میشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *