لایوتاپ | سبک زندگی و لایف استایل

معرفی بهترین متدهای تناسب اندام | اخبار تغذیه | رژیم غذایی تناسب اندام | فیتنس مادلینگ

ریپوتاژ آگهی

بهترین راهکارها برای رفع توقف عضله سازی

عضلات در یک روش یادگیرانه عمل می کنند بنابراین تقریبا هرکاری که انجام دهید باعث تحریک رشد می شود.اما در نهایت عضلات شما سازگاری پیدا می کنند و توقف رشد عضلات را شامل می شود و در این راستا نیاز است که هوشمندانه تر تمرین کنید تا بتوانید دائما نتیجه بگیرید.لازم است همیشه دانش خود را در تمرین تازه کنید و مثل کلید Refresh در کامپیوتر اطلاعات جدیدی را کسب کنید.توسعه دادن قدرت در شروع تمرینات مقاومتی کار ساده ای است و خیلی زود اتفاق می افتد اما در ادامه مسیر هر چه پیش بروید میزان و سرعت رشد کم خواهد شد و شما با مشکل مواجه می شوید. یکی از راه های مداوم کردن رشد این است که از انجام اشتباهات جلوگیری کنید و برای این بعضی از شایع ترین اشتباهات را شناسایی کنید.

می توانید نکات زیر را با دقت مد نظر قرار دهید.

تمرین ندادن پا باعث توقف رشد عضلات

اکثر افراد تمریناتشان را سنگین انجام می دهند. آنها تمرکز زیادی روی عضلات «آینه ای» یا اصطلاحاً عضلات ساحلی قرار می دهند. عضلاتی مثل سینه و بازو برای خیلی ها جذاب است و در نتیجه توجه بیشتری در تمرینات روی آنها قرار داده می شود.

یکی از نشانه های آمادگی جسمانی واقعی عضلانی بودن بخش پشتی بدن است. بزرگترین عضلات بدن در ناحیه پایین تنه هستند. تمرین دادن این عضلات باعث آزاد شدن هورمون هایی می شود که در همه نقاط بدن عضله و قدرت سازی می کند.

روی پیشرفتتان تمرکز ندارید

پیشرفت در تمرین باعث رشد عضلات میشود.پیشرفت به معنی‌ افزایش ثابت وزنه ها،افزایش شدت و فشار در تمرینات است که این عوامل بدن را وادار به ایجاد رشد در عضلات خواهد کرد.شما هر هفته باید روی بهبود حداقل یکی‌ از جنبه‌های تمرینتان هدف گذاری و تمرکز کنید.این امر میتواند به واسطه افزایش وزنه‌ها یا بالا بردن تکرار حرکات یا هر چیز دیگر صورت گیرد.قبل از انجام هر جلسه تمرین شما باید یک ارزیابی نسبت به تمرین‌های جلسات قبل با خود داشته باشید مثل مقدار وزنه یا تعداد حرکاتی که انجام دادید.روی قسمت‌های از بدن که خواهان رشد آن قسمت‌ها هستید تمرکز کنید و تمرین خود را شروع کنید.

عدم استراحت کافی‌ بدن

برنامه تمرینتان اجازه استراحت کافی‌ به شما نمیدهد.استراحت کردن به اندازه تمرین کردن اهمیت دارد.اکثر مردم فکر میکنند که عضلات در سالن بدن سازی شکل می‌گیرد ولی‌ قضیه کاملا برعکس است.تمرینات با وزنه در حقیقت باعث ایجاد میلیونها ذرات ریز در عضلات میشوند.در حقیقت شما به عضلات خود صدمه وارد می‌کنید.عضلات شما به خاطر ورم موجود شروع به پمپاژ میکنند که باعث افزایش جریان خون در عضله‌ مورد هدف میشود.عضله‌ سازی واقعی(ترمیم و بازسازی بافتهای عضلانی) در واقع هنگام استراحت و خواب صورت می‌گیرد.

نامناسب بودن وعده غذایی بعد از تمرین

نوشیدنی‌ یا وعده غذایی بعد از تمرین مهمترین وعده غذایی می‌باشد.وقتی‌ تمرین به پایان می‌رسد بدن شما تشنه دریافت مواد مغذی می‌باشد که در طول تمرین از دست داده است.اکثر افراد فکر میکنند که یک نوشیدنی‌ ساده پروتئین وی تمام چیزی است که بدن به آن نیاز دارد اما اینطور نیست.گرچه دریافت این نوشیدنی‌ پروتئینی از هیچی‌ بهتر است اما هنوز فاصله زیادی با یک وعده مناسب بعد از تمرین دارد.این نوشیدنی‌ باید شامل ۳۰-۴۰ گرم پروتئین وی، ۵ گرم کراتین، و ۶۰-۷۰ گرم دکستروز باشد.یک ساعت بعد از دریافت این نوشیدنی یک وعده غذایی کامل شامل پروتیین،کربوهیدرات‌ های پیچیده و چربی‌ مصرف نمائید.در بالا مشاهده کردید که در نوشیدنی‌ علاوه بر پروتئین وی،دکستروز و کراتین نیز به آن افزودیم.دکستروز ساده‌ترین نوع از کربوهیدرات‌های ساده است.تحقیقات نشان داده است که این مقدار از این ماده همراه کراتین باعث آزاد سازی مقدار قابل توجهی‌ انسولین در بدن میشود.انسولین یک هورمون آنابولیک قوی است که باعث حرکت سریع مواد مغذی درون بدن میشود.این به این معنی‌ است که کراتین،پروتئین و آمینو اسیدهای شاخه دار در سلولی که نیاز به ترمیم دارند بلافاصله جذب خواهند شد.

نامناسب بودن تغذیه قبل از تمرین

ادامه مطلب در لینک زیر

علت های مهم توقف رشد عضلات در بدنسازان و روش های تمرینی صحیح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *