لایوتاپ | سبک زندگی و لایف استایل

معرفی بهترین متدهای تناسب اندام | اخبار تغذیه | رژیم غذایی تناسب اندام | فیتنس مادلینگ

ریپوتاژ آگهی

سلامت استخوان ها و مفاصل

درمان آرتروز با سبک زندگی سالم امکان پذیر است. حتما در اطراف خود زنان و مردان زیادی را دیده‌اید که از درد زانو شکایت دارند و هنگام بالا رفتن از پله‌ها مدام ناله می‌کنند.این بیماران عمدتا آرتروز دارند. آرتروز یا استئوآرتریت شایع‌ترین بیماری از دسته التهاب مفاصل است.در این بیماری غضروف مفصل صدمه دیده و کم‌ کم از بین می‌رود.آرتروز ممکن است هر مفصلی را درگیر کند اما مفاصل بزرگ که وزن بدن را تحمل می‌کنند مثل مفاصل زانو، ران و ستون فقرات بیشتر در معرض خطر هستند. این بیماری در زنان و مردان در میانسالی و سنین بالا و در ورزشکاران و دیگر افراد که دارای ضربه هایی به مفاصلشان هستند، رخ می دهد.

برای کنترل و بهبود درد مفاصل ناشی از استئوآرتریت توصیه های زیادی وجود دارد.  از توصیه‌های مهم متخصصان به این بیماران کاهش وزن در افراد دارای اضافه وزن می باشد. مسلماً اضافه وزن باعث ایجاد فشار بیشتری روی مفاصل بیمار و در نتیجه تشدید درد و پیشروی بیماری می گردد. نکته مهم بعدی انجام تمرینات ورزشی مناسب است. انجام تمرینات ورزشی روزمره باعث تقویت عضلات می شود و همین موضوع باعث می‌شود فشار کمتری به مفاصل وارد شود و همچنین مفاصل قدرت انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند. نکته مهم بعدی رعایت رژیم غذایی مناسب است مثلاً رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ به دلیل خاصیت ضد التهابی برای این بیماران بسیار مفید است. برخی از مکمل ها و داروهای گیاهی برای کاهش درد مفاصل بیماران مبتلا به آرتروز بسیار مفید است. مهم ترین مکمل ها و داروهای گیاهی عبارتند از:کندرویتین سولفات- گلوکوزامین سولفات- کلسیم- ویتامین D3- زنجبیل- زردچوبه- امگا 3- چای سبز

کندرویتین: که با اسم کندرویتین سولفات نیز شناخته می‌شود، یک مولکول پروتئینی است که به غضروف خاصیت الاستیکی (انعطاف‌پذیری) می‌بخشد. همچنین به‌نظر می‌رسد کندرویتین دارای خواص ضدالتهابی نیز هست. عملکرد اصلی این مکمل مفصل‌ساز، به تعویق انداختن تجزیه و تخریب غضروف و تقویت قدرت ضربه‌گیری مفاصل است. برای بهره بردن از مزایای بیشتر، می‌توان کندرویتین را با گلوکزآمین ترکیب کرد. یک مطالعه در سال 2006 نشان داد که افرادی که روزانه 1500 میلی‌گرم گلوکزامین و 1200 میلی‌گرم کندرویتین مصرف کردند، زانودرد کمتری داشتند. گلوکزآمین یک جایگزین برای داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) است.

ادامه مطلب در لینک زیر

مکمل های مخصوص سلامت مفاصل و استخوان ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *