لایوتاپ | سبک زندگی و لایف استایل

معرفی بهترین متدهای تناسب اندام | اخبار تغذیه | رژیم غذایی تناسب اندام | فیتنس مادلینگ

ریپوتاژ آگهی

بهترین زمان تمرین بدنسازی

پاسخ این سؤال بسیار ساده است؛ هرزمانی که شما آن را پیگیرانه و مصممانه انجام دهید! تأثیرات و فواید بدنسازی تنها زمانی مشخص می‌شوند که شما در انجام فعالیت‌های بدنسازی خود تداوم داشته باشید. پس اگر تنها زمانی که می‌توانید به باشگاه بروید و فعالیت‌های خود را با تداوم انجام دهید 6 صبح است، 6 صبح بهترین زمان برای شما است.

بهترین زمان انجام ورزش بدنسازی هنگامی است که ورزشکار هم از نظر فکری و هم از نظر بدنی بهترین آمادگی جسمانی را داشته باشد. اما بیایید تصور کنیم که سبک زندگی شما طوری است که می‌توانید هرزمانی از شبانه‌روز را به ورزش کردن اختصاص دهید. آیا در این صورت باز در هرزمانی می‌تواند ورزش کرد؟

چه زمان بدن شما در بهترین حالت قرار دارد؟

بدن انسان این قابلیت را دارد که به طور خودکار عملکردش را تنظیم کند و سرپا بماند و مغز نیز انرژی بیشتری برای انجام کارهای روزانه تولید کند.

بزرگ‌ترین محرک خارجی که بدن ما می‌شناسد و به آن پاسخ می‌دهد، نور است. تنظیم سیستم‌های بدنی بر اساس نور روز را ریتم شبانه‌روزی بدن میگویند.

ریتم شبانه‌روزی بدن افراد، با یکدیگر متفاوت است و میزان بازده افراد به عادات خواب ‌و بیداری بستگی دارد. این عادات خواب‌ و بیداری به انجام بهتر فعالیت‌های روزانه و نداشتن استرس و یا صدمه کمک می‌کند.

برخی افراد هستند که زود از خواب بیدار می‌شوند و وقتی از خواب بیدار می‌شوند بسیار پرانرژی هستند و به اصطلاح “آدم صبح” هستند. دسته‌ای دیگر از افراد هستند که دیرتر از خواب بیدار می‌شوند و بعد از گذشت چند ساعت بیشترین میزان انرژی خود را به دست می‌آورند و به اصطلاح “آدم شب” هستند.

هردوی این دسته از انسان‌ها در اقلیت هستند. چیزی حدود 60 الی 70 درصد از انسان‌ها ویژگی های بینابینی این دو دسته را دارند.

مواردی که در زیر ذکر شده اند تلفیقی از اتفاقاتی هستند که در ریتم شبانه‌روزی عادی بدن بروز پیدا می‌کنند:

ویژگی بدنسازی در صبح

  • تستسترون در بیشترین میزان خود قرار دارد.
  • هشیاری ذهنی در ساعات انتهای صبح بیشترین میزان است.
  • حافظه بهتر کار می‌کند.
  • دمای بدن هنوز پایین است.

ویژگی بدنسازی در بعدازظهر

ادامه مطلب در لینک زیر

بهترین زمان برای ورزش کردن در طول روز چه موقع است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *