لایوتاپ | سبک زندگی و لایف استایل

معرفی بهترین متدهای تناسب اندام | اخبار تغذیه | رژیم غذایی تناسب اندام | فیتنس مادلینگ

ریپوتاژ آگهی

افزایش وزن سریع و اصولی

بسیاری از افرادی که به ورزش بدنسازی روی می‌آورند، تمایل شدیدی به افزایش وزن و تقویت ماهیچه‌های بدن خود دارند. با این حال افزایش وزن در بدنسازی باید مطابق یک برنامه صحیح باشد. لازم است هم برنامه غذایی مناسبی داشته باشید و هم از برنامه تمرینی منظمی پیروی کنید.

در این مقاله به بررسی نظرات افراد متخصص در مورد بهترین رژیم‌ های غذایی بدنسازی برای افزایش وزن و افزایش حجم خواهیم پرداخت.

بهترین برنامه غذایی  برای اضافه کردن وزن در بدنسازی

بالا بردن وزن در بدنسازی بسیار حائز اهمیت است. تمام ورزشکاران حرفه‌ ای و مبتدی در ابتدا وزن خود را افزایش داده و سپس به‌ منظور شرکت در یک رقابت ، وزن خود را کاهش می‌ دهند. بدون افزایش وزن ، سرعت پیشرفت شما بسیار کند خواهد بود. زمانی که شما وزن خود را افزایش می‌ دهید باید بر روی ماهیچه‌ ها تمرکز نموده و در عین‌ حال چربی را در حداقل مقدار نگه‌ دارید. بهترین داور خودتان هستید. دوستان شما همانند آینه می‌ باشند. ارزیابی‌ های خود را صرفا بر اساس وزن یا جدول ها انجام ندهید.البته شایان‌ ذکر است که این موارد اهمیت زیادی دارند اما عامل اصلی نشانگر پیشرفت شما نمی‌ باشند. قبل از آغاز ثبت میزان وزنه‌ ها و اندازه‌ گیری ، پیشرفت خود را هر دو هفته یک‌ بار ارزیابی کنید تا از میزان پیشرفت خود اطمینان حاصل نمایید. زمانی که شما برای افزایش حجم تلاش می‌ کنید ، باید چربی بدن خود را در حداقل میزان نگه‌ دارید. افزایش بیش از 1 کیلو در هفته مناسب نبوده و این نشان می‌ دهد که شما بیش‌ از حد غذا مصرف کرده اید. از این رو ضروری است که میزان کالری مصرفی خود را به میزان 200 الی 400 کالری کاهش دهید تا با افزایش چربی مواجه نشوید. هدف ما از بدنسازی برای افزایش وزن ، افزایش حجم عضلات است!

یکی از حقایق تلخ زندگی در مورد رژیم افزایش وزن بدنسازی

بیایید اندکی واقع‌ گرا باشیم. در طول رژیم افزایش وزن و حجم ، چربی شما افزایش خواهد یافت. اما نباید میزان چربی بیش از 4 الی 7 درصد باشد. اگر چربی بدن شما بیش از 10 درصد افزایش یابد ، شما در مصرف غذاها زیاده‌ روی کرده‌ اید. همان‌ طور که پیش‌ تر نیز اشاره شد آینه بهترین دوست شما به شمار می‌ رود. زمانی که برای افزایش وزن بدنسازی تلاش می‌ کنید باید همواره میزان چربی خود را بررسی کرده و زمانی که میزان چربی بدنتان افزایش یافت ، باید دلیل این اتفاق را بدانید. همواره به ندای بدن خود گوش دهید و این را در نظر داشته باشید که ترازو معیار خوبی برای ارزیابی پیشرفت به شمار نمی‌ رود.

تغذیه مناسب را فراموش نکنید!

اگرچه داشتن برنامه اضافه کردن وزن در بدنسازی ضروری است ، اما برنامه غذایی مناسب از اهمیت ویژه‌ تری برخوردار می باشد. تغذیه در حدود 80 درصد بدنسازی را تشکیل می‌ دهد. بنابراین صرف‌ نظر از میزان تمرین و تعداد ست‌ هایی که در هر تمرین انجام می‌ دهید ، در صورتی‌ که تغذیه مناسبی نداشته باشید بدن شما پیشرفتی نخواهد داشت. بسیاری از افراد هر روز به باشگاه رفته و به‌ طور مداوم تمرین می‌ کنند ، اما هیچ نتیجه و تغییری چشمگیری جهت بالا بردن وزن در بدنسازی نداشته اند. مشکل آن‌ ها مربوط به رژیم غذایی می‌ باشد اما با این ‌حال آن‌ ها همواره به دنبال تغییر در برنامه غذایی خود هستند.

برای افزایش وزن تغذیه قبل و بعد از تمرین چگونه باشد؟

ادامه مطلب در لینک زیر

راهنمای افزایش وزن یک ماهه با رژیم غذایی و تمرین اصولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *