لایوتاپ | سبک زندگی و لایف استایل

معرفی بهترین متدهای تناسب اندام | اخبار تغذیه | رژیم غذایی تناسب اندام | فیتنس مادلینگ

ریپوتاژ آگهی

معرفی 5 مکمل برتر جهت بهبود عملکرد ورزشی در خانه

در این مقاله به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

  • تاثیرات کم تحرکی
  • تغییر سبک زندگی
  • مکمل ها
  • نتیجه گیری

ورزش باعث ارتقا سلامتی و افزایش طول عمر می شود. بارزترین فواید ورزش عبارتند از بهبود سیستم قلبی تنفسی، تقویت دستگاه ماهیچه ای اسکلتی، افزایش متابولیسم و تناسبات بدن. ورزش همچنین باعث متعادل شدن خلق و خو و آرام شدن سیستم عصبی می شود. افزایش میزان ورزش کردن باعث تناسب چربی های شکمی، کنترل وزن، حفظ لیپید و قند خون در سطحی سالم، بهبود جریان خون و تقویت مهارت های شناختی می شود. تقویت مهارت های شناختی توسط آزاد شدن فاکتورهای نوروتروفیک (گروهی از زیست‌مولکول‌ها هستند که تقریباً همگی از پپتید یا پروتئین‌های کوچک بوده که در دستگاه عصبی بالغ باعث بقای سلول های عصبی و تنظیم شکل گیری حافظه در دراز مدت می شوند) صورت گرفته که باعث افزایش توانایی های حافظه می شود. کاهش گونه های فعال اکسیژن (مولکول های کوچک، ناپایدار و بسیار واکنش پذیر که پروتئین ها، لیپیدها و دی ان ای را اکسید می کنند) در بدن باعث افزایش سلامتی می شود. ورزش کردن باعث ترشح آنزیمی می شود که تاثیرات این مولکول های آسیب رسان را خنثی می کند. در واقع گفته شده است که ورزش همانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و میزان گونه های فعال اکسیژن را پایین نگه می دارد.
ورزش کردن همچنین باعث تقویت استخوان های سالم می شود. تمرینات تحمل وزن (تمرینات هوازی بر روی دو پا در حالی که استخوان ها وزن بدن را تحمل می کنند) مانند پیاده روی یا دویدن باعث بهبود سیستم قلبی تنفسی می شوند. تمرینات چند بخشی مانند ایروبیک ، تمرینات قدرتی و رقص برای تقویت استئوبلاست ها (سلول هایی که استخوان‌های جدید می‌سازند) و استخوان سازی ایده آل هستند. ورزش باعث تقویت سیستم قلبی عروقی و افزایش فرایندی به نام اتوفاژی در بدن میشود. اتوفاژی مفهومی نسبتاً جدید به معنی توانایی ذاتی سلول ها جهت تجزیه و بازیافت اجزای پیر و فرسوده در بدن است. این فرایند باعث سالم نگه داشتن سیستم های بدن شده و عملکرد ضد پیری دارد. تاثیر منحصر به فرد دیگر ورزش بر سد خونی مغزی می باشد. سد خونی مغزی محافظت فیزیکی از مغز را بر عهده داشته و ورزش کردن باعث بهبود عملکرد آن می شود. ورزش کردن امکان نفوذ به این ساختار مهم را کاهش داده و همچنین باعث کاهش التهاب بدن و گونه های فعال اکسیژن می شود. کورتیزول (هورمون استرس) تاثیرات مخرب زیادی بر بدن از جمله افزایش سطح التهاب، گونه های فعال اکسیژن و وزن دارد. ورزش کردن (به میزان متعادل) باعث کاهش قابل توجه سطح کورتیزول در بدن می شود. همچنین با ورزش کردن می توان میزان اضطراب و استرس را کاهش داد.

ورزش باعث بهبود متابولیسم بدن می شود. بسته به نوع آن، ورزش کردن می تواند باعث تقویت متابولیسم قند سالم از طریق ترشح هورمون های اساسی در متابولیسم کربوهیدرات شود. این امر در فرآیند تجزیه و آزادسازی تولید انرژی ضروری به شکل آدنوزین تری فسفات بسیار موثر می باشد.

تاثیرات منفی کم تحرکی:

ادامه مطلب در لینک زیر

10 مکمل برتر جهت بهبود عملکرد ورزشی در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *