لایوتاپ | سبک زندگی و لایف استایل

معرفی بهترین متدهای تناسب اندام | اخبار تغذیه | رژیم غذایی تناسب اندام | فیتنس مادلینگ

ریپوتاژ آگهی

تغذیه مناسب بعد از ورزش

تغذیه بعد از ورزش کردن از اهمیت بیشتری برخوردار است در حالت استراحت بدن انرژی خود را از سوزاندن اسید های چرب آزاد و قند خون بدست می آورد و با افزایش 40 درصد فعالیت تجزیه اسیدهای چرب آزاد و گلیکوژن ( که همان گلوکز ذخیره شده در کبد و عضلات است ) شروع می شود تا انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند.

تغذیه بعد از ورزش

همیشه گفته اند که تغذیه و ورزش دو مسئله ی جدا ناشدنی از یکدیگر هستند ، اگر بخواهیم بیشترین بازده را از تمرینات خود به دست آوریم، باید تغذیه ی مناسب داشته باشیم.

در حالی که ما به آنچه که قبل از تمرین (انرژی بدون ناراحتی معده) و در طول تمرین (سوخت برای نگهداری) می خوریم تمرکز داریم غذا خوردن بعد از تمرین (هر چیزی در آبدارخانه که گرسنگی ما را برآورده کند) اغلب برای همه آزاد است. سوخت گیری درست پس از ورزش، بهبودی بدن شما را تسریع می بخشد و اجازه می دهد شما برنامه تمرینات را به هم نزدیک و عملکرد خود را به سطح بعدی بالا ببرید.

تغذیه مناسب بعد از تمرین

 

پروتئین، کربوهیدرات و چربی

حالا بیایید ببینیم هر کدام از مواد مغذی یعنی پروتئین، کربوهیدرات و چربی در فرآیند ریکاوری بعد از ورزش بدن شما چه نقشی بازی می‌کنند.

پروتئین به ترمیم و ساختن ماهیچه کمک می‌کند

ورزش باعث می‌شود پروتئین در ماهیچه‌ها تجزیه شود. میزان تجزیه شدن پروتئین به ورزشی که انجام می‌دهید و سطح آمادگی شما بستگی دارد. اما حتی بهترین ورزشکاران نیز شکست پروتئین در ماهیچه را تجربه می‌کنند. مصرف مقدار کافی پروتئین پس از ورزش اسید آمینه‌ی کافی را برای ترمیم و ساخت پروتئین برای بدن شما فرآهم می‌کند. همچنین مواد لازم برای ساخت ماهیچه‌های جدید را در اختیار بدن شما می‌گذارد.

پیشنهاد می‌شود پس از ورزش به مقدار ۰.۳ تا ۰.۵ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن‌تان، پروتئین مصرف کنید. مطالعات دانشمندان نشان داده است که مصرف ۲۰ تا ۴۰ گرم پروتئین توانایی بدن در ریکاوری بعد از ورزش را به بیشترین حد خود می‌رساند.

مصرف کربوهیدرات بعد از ورزش به ریکاوری کمک می‌کنند

ادامه مطلب در لینک زیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *